Ελληνικά Τρόφιμα: Thinking outside the bottle

Ελληνικά προϊόντα σε συσκευασία-κόσμημα ετοιμάζονται να κατακτήσουν τις αραβικές αγορές με τη βοήθεια και την επινοητικότητα του Enterprise Europe Network / ΣΒΕ

Οι αραβικές χώρες φημίζονται για την προτίμησή τους σε είδη πολυτελείας και τους εξαιρετικά απαιτητικούς πελάτες τους. Η είσοδος σε μια τέτοια αγορά απαιτεί πολύ χρόνο και μεγάλη προσπάθεια. Ακόμα και τότε, τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα εγγυημένα.
Μια μικρή αλλά δυναμική επιχείρηση με έδρα τη Βέροια, η «Ελληνικά Τρόφιμα», εδώ και καιρό έχει βάλει στόχο την αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ωστόσο, δεν ήταν εύκολο να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα για να προσεγγίσει μια τόσο απαιτητική περιοχή. Η επιχείρηση, με την επωνυμία Midas’ Gardens, έχει αναπτύξει δημιουργικούς τρόπους για να προσθέτει νέα συστατικά σε παραδοσιακά προϊόντα και καρυκεύματα σε εκπληκτικούς και γευστικούς συνδυασμούς.
Τα βραβευμένα ντρέσινγκ βασίζονται σε εκλεκτά και υγιεινά υλικά όπως το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, με πρόσθετες πινελιές από τζίντζερ, ελληνικό σαφράν, ρόδι και ελληνικό τσάι του βουνού. Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της εταιρείας Νίκος Πάζης είναι ένας επιχειρηματίας με πίστη στο φιλόδοξο όραμά του. Η πρώτη επαφή του με τα στελέχη του
δικτύου Enterprise Europe Network Ηellas του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) ήταν το 2017. Επανασυνδεθήκαμε το 2022 και έκτοτε έχει δημιουργηθεί μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Από τη ΔΕΘ στα Εμιράτα

Το «καινούργιο» ταξίδι μας ξεκίνησε με το σχέδιο δράσης που καταρτίσαμε με σκοπό να βοηθήσουμε τον κ. Πάζη να συμμετάσχει σε μια σειρά από κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές, με απώτερο στόχο την αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το σχέδιο αυτό οδήγησε τον πελάτη μας πρώτα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τον Σεπτέμβριο του 2022, έπειτα στη Διεθνή Έκθεση SIAL στο Παρίσι, έναν μήνα μετά, και τελικά στο ADIFE στο Αμπού Ντάμπι τον Δεκέμβριο του 2022.
Με τη βοήθειά μας, ο κ. Πάζης έκανε τις πρώτες σημαντικές επαφές σε συναντήσεις που οργανώθηκαν στο πλαίσιο επιχειρηματικής αποστολής για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ. Αυτές οι αρχικές επαφές στη συνέχεια απέδωσαν νέες συναντήσεις κατά τη διάρκεια του SIAL και τελικά οι βάσεις για τη συνεργασία τέθηκαν με την τελευταία σειρά συναντήσεων κατά τη διάρκεια της έκθεσης ADIFE. Μεγάλο ενδιαφέρον και δυνητικά σημαντική επίδραση είναι οι εκκολαπτόμενες συζητήσεις με μια υψηλόβαθμη αραβική οικογενειακή επιχείρηση, η οποία έχει ισχυρές συνδέσεις με αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες, για τις οποίες τα «premium» προϊόντα του κ. Πάζη είναι ιδανικά.

Η στιγμή της μεγάλης ιδέας

Όμως, η στιγμή της έμπνευσης ήρθε όταν προτείναμε και σχεδιάσαμε μία συνάντηση μεταξύ του κ. Πάζη και μιας άλλης πελάτισσάς μας, της Αγγέλικας Μαυρίδου (Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Gallery Diamond), η οποία συμμετείχε επίσης στην επιχειρηματική αποστολή με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η Gallery Diamond ειδικεύεται στην εμπορία διαμαντιών, καθώς και στην εξατομικευμένη δημιουργία συλλογών κοσμημάτων και πολυτελούς εταιρικής επωνυμίας.
Η Α. Μαυρίδου είναι πελάτης του Enterprise Europe Network και του ΣΒΕ από το 2017. Πρόσφατα, επικοινώνησε μαζί μας αναζητώντας εμπεριστατωμένες συμβουλές και εξειδικευμένη υποστήριξη στην αντιμετώπιση των ανακατατάξεων της αγοράς. Ήταν ιδιαίτερα πρόθυμη να εξορθολογήσει την επιχειρηματική της στρατηγική και να επικεντρωθεί σε χώρες με καλά ανεπτυγμένες αγορές ειδών πολυτελείας όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η επιχειρηματική αποστολή που οργανώσαμε με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία και η απρόσμενη συνάντηση με τον κ. Πάζη ένα πρόσθετο πλεονέκτημα.

Ελαιόλαδο με συσκευασία-κόσμημα

«Οι σύμβουλοι του Δικτύου, ενθαρρύνουμε πάντα τους πελάτες μας να σκέφτονται «out of the box» », δηλώνει η Μόνικα Νάζη, Σύμβουλος Επιχειρήσεων του Enterprise Europe Network / ΣΒΕ. «Λοιπόν, αυτή ήταν μια περίπτωση όπου το πήγαμε ένα βήμα παραπέρα και αρχίσαμε να σκεφτόμαστε «out of the bottle». Σκεφτήκαμε ότι ίσως υπάρχει η δυνατότητα για τους πελάτες μας να συνομιλήσουν και να βρουν έναν τρόπο να συνδυάσουν «premium»
προϊόντα διατροφής με υψηλής ποιότητας κοσμήματα με έναν μοναδικό και εντυπωσιακό τρόπο».

Στις αρχές του 2023, οι δύο επιχειρήσεις είχαν ήδη συμφωνήσει να συνεργαστούν για το «branding» και τη δημιουργία πολυτελών συσκευασιών που ενσωματώνουν προσαρμοσμένα κομμάτια κοσμημάτων της Gallery Diamond παρουσιάζοντας τα προϊόντα διατροφής Midas’ Gardens ειδικά για τις ακριβές προτιμήσεις και τις ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις της αγοράς των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Μέσα σε λίγους μήνες από το πρώτο «brainstorming», είχαν ήδη οριστικοποιήσει την ιδέα και το σχέδιο της ειδικής συσκευασίας δώρου και είχαν αποφασίσει για το περιεχόμενό της (τρία μίνι μπουκάλια ελαιόλαδο βιολογικής παραγωγής, με ένα κόσμημα τοποθετημένο στο
επάνω μέρος του φελλού). Αναμένεται το επόμενο διάστημα η υπογραφή εμπορικής συμφωνίας με εταιρεία από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
«Όλα ξεκίνησαν με μια τυχαία συνάντηση που δεν θα είχε συμβεί ποτέ χωρίς την έξυπνη και ενθουσιώδη βοήθεια του Δικτύου» λέει ο Νίκος Πάζης.
Η Α. Μαυρίδου είναι εξίσου ευγνώμων για την υποστήριξη που παρέχει το Enterprise Europe Network και ο ΣΒΕ, λέγοντας: «Είναι σπάνιο να συνεργάζεσαι με ανθρώπους πραγματικά αφοσιωμένους που δείχνουν γνήσιο ενδιαφέρον για το πώς να χτίσεις την επιχείρησή σου».

Η καινοτόμα κοινοπραξία μεταξύ των δύο ελληνικών επιχειρήσεων για πρόσβαση σε μια τόσο απαιτητική αγορά θα μπορούσε ενδεχομένως να εξασφαλίσει σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και του μεριδίου αγοράς τόσο για την Midas’ Gardens όσο και για την GALLERY DIAMOND, και θα οδηγήσει σε σημαντική προβολή στην αραβική περιοχή.