
Η τελευταία παγκόσμια έρευνα της KPMG σχετικά με την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) αποκαλύπτει ότι η ΤΝ δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογία, αλλά μια ολιστική επιχειρησιακή μετάβαση. Μέσα από τη μελέτη σχεδόν σε 1.400 στελέχη παγκοσμίως, αναδεικνύεται η ανάγκη για τις επιχειρήσεις να υπερβούν τις απλές τεχνολογικές επενδύσεις και να προσεγγίσουν τη στρατηγική, τον πολιτισμό και τις λειτουργίες τους συνολικά.
Η έκθεση “Intelligent Industries – Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation” παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που επιτρέπει στους οργανισμούς να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους μέσω της ΤΝ, ενσωματώνοντάς την σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας τους. Παράλληλα, η KPMG θα δημοσιεύσει μια σειρά εξειδικευμένων εκθέσεων με ανάλυση ανά κλάδο για τομείς όπως οι τράπεζες, οι ασφαλιστικές εταιρείες, η τεχνολογία, το λιανεμπόριο, η ενέργεια, η μεταποίηση, οι επιστήμες ζωής και η υγειονομική περίθαλψη.
Τρεις φάσεις δημιουργίας αξίας μέσω της ΤΝ
Η μελέτη προσδιορίζει τρεις κρίσιμες φάσεις για τη δημιουργία αξίας μέσω της ΤΝ, παρέχοντας έναν στρατηγικό οδικό χάρτη για τη συστηματική κλιμάκωση της τεχνητής νοημοσύνης:
- Ενδυνάμωση ανθρώπων: Υποστήριξη των εργαζομένων με εργαλεία ΤΝ, έμφαση σε υψηλής αξίας περιπτώσεις χρήσης (use cases), καινοτομία, πειραματισμός και καθιέρωση αρχικών ρυθμιστικών πλαισίων
- Ενσωμάτωση της ΤΝ στις εργασιακές ροές: Ενσωμάτωση της ΤΝ στις διαδικασίες, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις αλυσίδες αξίας για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των λειτουργιών και της εμπειρίας των πελατών
- Μετασχηματισμός της επιχείρησης και του οικοσυστήματος: Κλιμάκωση της ΤΝ σε όλη την επιχείρηση και το ευρύτερο επιχειρηματικό οικοσύστημα, δημιουργώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και συνεχή καινοτομία
Ανάπτυξη δυνατοτήτων ΤΝ σε τρία επίπεδα
Για την πλήρη αξιοποίηση της ΤΝ, οι οργανισμοί πρέπει να αναπτύξουν δυνατότητες σε τρία θεμελιώδη επίπεδα:
- Βάσεις: Υποδομές ΤΝ, διακυβέρνηση και στρατηγική δεδομένων
- Λειτουργίες: Εφαρμογή της ΤΝ στις διαδικασίες, τις ροές αξίας και τις επιχειρησιακές λειτουργίες για ενίσχυση της συνεργασίας, βελτίωση των προϊόντων και αναβάθμιση της εμπειρίας πελατών
- Επιχείρηση: Εταιρικός μετασχηματισμός μέσω της ΤΝ, ενσωματώνοντας τη νοημοσύνη στη στρατηγική και τη λήψη αποφάσεων
Στρατηγικός οδικός χάρτης για την επιτυχία στην ΤΝ
Η νέα σειρά εκθέσεων παρέχει έναν σαφή και εφαρμόσιμο οδηγό για επιχειρηματικούς ηγέτες από οκτώ βιομηχανίες, με στόχο την επιτάχυνση της υιοθέτησης της ΤΝ. Καθορίζονται οι αναγκαίες ενέργειες που πρέπει να αναλάβουν οι οργανισμοί ώστε να μεταβούν από τον πειραματισμό στην ΤΝ σε βιώσιμη και κλιμακούμενη δημιουργία αξίας.
Ο Χάρης Συρούνης, Partner, Advisory, KPMG στην Ελλάδα δήλωσε «Η έρευνα αποδεικνύει πως σε όλη η αγορά και σε όλους τους κλάδους υπάρχει η αναγνώριση ότι η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει και να προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα. Οι δυνατότητες της ΤΝ θα αλλάξουν τον τρόπο που η επιχείρηση σχεδιάζει το μοντέλο εργασίας και επικοινωνίας που υιοθετεί και γενικά την ποιότητα και το είδος των υπηρεσιών που παρέχει. Η έρευνα μπορεί να βοηθήσει όλες τις εταιρείες ανεξαρτήτως μεγέθους να προετοιμαστούν κατάλληλα.»
Ο Adrian Clamp, Global Head, Connected Enterprise, KPMG International, δήλωσε «Η ΤΝ δεν αποτελεί μια παροδική τάση, αλλά μια επιταχυνόμενη δύναμη που συνεχώς εξελίσσεται και μετασχηματίζει τον επιχειρηματικό κόσμο. Η αποτελεσματική μετάβαση στην ΤΝ ξεπερνά την απλή εφαρμογή τεχνολογιών. Οι οργανισμοί οφείλουν να ενσωματώσουν τη νοημοσύνη στις ροές αξίας και στις διαδικασίες τους, ακολουθώντας ένα ευέλικτο και δομημένο πλαίσιο. Είναι κρίσιμο να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η ΤΝ, να αναπτύξουμε βασικές ικανότητες και να προσαρμόσουμε τα επιχειρησιακά μας μοντέλα αναλόγως.»
Η έρευνα υπογραμμίζει ότι για τη μεγιστοποίηση της αξίας της ΤΝ, οι οργανισμοί δεν πρέπει να περιορίζονται σε σταδιακές βελτιώσεις, αλλά να διαμορφώνουν ένα μέλλον όπου η τεχνολογία βελτιώνει την εμπειρία των πελατών, βελτιστοποιεί τις λειτουργίες και προάγει καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα. Αυτό απαιτεί από τους ηγέτες να διεξάγουν στρατηγικές αναλύσεις, συμπεριλαμβανομένου του σεναριακού σχεδιασμού, για να κατανοήσουν πώς η τεχνολογία μπορεί να αναδιαμορφώσει το ανταγωνιστικό τους πεδίο. Παράλληλα, η προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων και η συνεχής ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων είναι καθοριστικής σημασίας για την προσαρμογή στις ταχέως μεταβαλλόμενες τεχνολογικές εξελίξεις.
«Η πορεία προς τον έξυπνο οργανισμό είναι ένα διαρκές ταξίδι και οι ηγέτες διαδραματίζουν καίριο ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Η δέσμευσή τους είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση εσωτερικής τεχνογνωσίας και τη δημιουργία ενός εργατικού δυναμικού που μπορεί να προσαρμοστεί στις νέες ευκαιρίες που προσφέρει η ΤΝ», πρόσθεσε ο Clamp.
Σχετικά με την ΚPMG
Η KPMG είναι ένας παγκόσμιος οργανισμός ανεξάρτητων εταιρειών παροχής Ελεγκτικών, Φορολογικών και Συμβουλευτικών υπηρεσιών. Οι εταιρείες μέλη της KPMG International Limited («KPMG International») δραστηριοποιούνται και παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες με την επωνυμία «KPMG». Ο όρος «KPMG» μπορεί να αναφέρεται σε ξεχωριστές εταιρείες μέλη του οργανισμού της KPMG ή σε μία ή περισσότερες από τις εταιρείες μέλη ταυτόχρονα. Οι εταιρείες της KPMG δραστηριοποιούνται σε 142 χώρες και περιοχές, ενώ απασχολούν στις εταιρείες-μέλη παγκοσμίως περισσότερους από 275 000 συνεταίρους και εργαζομένους. Κάθε εταιρεία της KPMG είναι μια νομικά διακριτή και αυτοτελής οντότητα και αυτοχαρακτηρίζεται ως τέτοια. Κάθε εταιρεία-μέλος της KPMG είναι υπεύθυνη για τις δικές της υποχρεώσεις και ευθύνες. H KPMG International Limited είναι ιδιωτική Αγγλική εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με εγγυητικές εισφορές. H KPMG International Limited και οι σχετικές με αυτή οντότητες δεν παρέχουν υπηρεσίες σε πελάτες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δομή μας μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα home.kpmg/governance